Forumul Navalistilor
FORUM DE SPECIALITATE DEDICAT TUTUROR LUCRATORILOR DIN DOMENIUL NAVAL. CE-A MAI MARE COMUNITATE DE NAVALISTI DIN ROMANIA- DEZBATERI PE DIFERITE TEME,LOCURI DE MUNCA,DICTIONARE EXPLICATIVE,INTREBARI SI RASPUNSURI TEHNICE,DISCUTII DIN DOMENIU. IMPREUNA CU NOI ....ISTORIA MERGE MAI DEPARTE!!!!
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forumul Navalistilor | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL NAVALISTILOR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Profil laura love
Femeie
22 ani
Bihor
cauta Barbat
24 - 52 ani
Forumul Navalistilor / DESPRE SANTIERELE NAVALE / Cum rezistă şantierele navale concurenţei din Asia Moderat de olandezul
Autor
Mesaj Pagini: 1
radaghin
Administrator

Din: Constanta
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 988
Şantierele navale româneşti s-au adaptat crizei şi lansează vase pe bandă rulantă, concurând cu cele mai importante şantiere similare din lume. Navele construite aici au beneficiari externi, din Asia în Europa. O singură navă construită la Galaţi a ajuns în dotarea Poliţiei de Frontieră Constanţa. La Şantierul Naval Damen din Galaţi a avut loc zilele trecute o premieră, lansarea simultană a trei nave. „Evenimentul, trei nave lansate simultan, în docul uscat, este o premieră, dar va fi depăşit anul viitor, în luna iulie, când vom avea patru nave lansate în acelaşi moment.

Una dintre cele trei nave lansate este «research vessel», navă de cercetare realizată pentru un client din Belgia. Celelalte două nave sunt remorchere de tipul ASD3212 şi sunt nave prototip pentru Grupul Damen. Sunt remorchere portuare, dar şi cu posibilitate de participare la stingerea incendiilor. Nu au nici o restricţie de navigaţie, de condiţii climatice, starea mării sau distanţa de deplasare de la mal", ne-a declarat ing. Dinu Berariu, manager de proiect la Damen Galaţi.

Remorcherul de Galaţi, un „Rolls Royce" al mărilor lumii

Grupul Damen este specializat în construirea tuturor tipurilor de nave, dar în ceea ce priveşte construirea remorcherelor este compania nr. 1 în lume, de genul a ceea ce reprezintă Rolls Royce în domeniul construcţiilor auto. „Noi la Galaţi facem remorchere, nave speciale, de patrulare, de aprovizionare, de stingere a incendiilor sau cargouri, dar remorcherele realizate de Grupul Damen sunt considerate ceea ce sunt «Rolls Royce»-urile în domeniul construcţiilor auto. Sunt clienţi pentru care am lucrat şi care acum vor să îşi facă remorcherele la Galaţi. Deşi în China sau în alte şantiere din Orient sunt mai ieftine, ei au cerut să le construiască aici. Cele construite la noi nu sunt deloc ieftine, dar sunt cele mai bune", a mai precizat Dinu Berariu. Grupul Damen este în cotaţie pentru un proiect de construire a 45 de nave, o veritabilă flotă, pentru un client din Kuweit. Acest contract va însemna construirea la şantierul din Galaţi a 20 de remorchere, ceea ce ar presupune ca la şantierul din Galaţi să se facă angajări.

Investiţii noi la Şantierul Naval Tulcea

Administraţia Şantierului Naval STX OSV Tulcea SA a continuat şi în 2011 un amplu program de investiţii, concomitent cu lansarea la apă a 15 nave. Au fost finalizate hala armare-cosmetizare şi investiţiile demarate în alte două secţii.

Investiţiile realizate de la începutul anului sunt de aproximativ două milioane euro, în contextul în care bugetul investiţiilor din acest an este de 2,8 milioane euro.

Apelul constructorilor de nave

În ciuda acestor reuşite, şantierele navale din România şi furnizorii de pe orizontala industriei navale se confruntă cu o situaţie dificilă, din cauza concurenţei şantierelor din Asia, unde preţul tablei navale este de trei ori mai ieftin. În acest context,  Asociaţia Naţională a Constructorilor de Nave din România (ANCONAV), formată din 8 şantiere navale şi 37 de furnizori pentru industria navală, a solicitat recent ca Guvernul să acorde ajutoare de stat nerambursabile, în valoare de 68,5 milioane de euro. În apelul ANCONAV se spune că industria navală din România, aflată pe locul 4 în Europa, a fost afectată de criză prin scăderea numărului de comenzi, ceea ce a determinat concedierea a 8.500 de specialişti în construcţii navale.  În Europa au fost concediaţi 40.000 de navalişti. Asta în timp ce constructorii navali din China, Coreea de Sud şi Japonia au fost puternic sprijiniţi financiar de către guvernele lor pentru a-şi mări capacităţile de producţie de peste 8-10 ori, fapt ce a condus la creşterea competitivităţii lor în comparaţie cu şantierele navale europene.

cum navale din asia navale s-au adaptat crizei şi vase bandă concurând cele mai importante

72.3KB


_______________________________________
Unii nu pot sa mestece, stiu doar sa muste… si sa nu uitam ca cei care injosesc pe altii sunt incapabili sa se ridice pe sine!!!

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la