Ambasada Frantei in Romania
Informatii generale, economice, turistice si consulare; site-ul este în franceza, cu traducere în româna pentru informatiile consulare care privesc cetatenii români.
Site ambasada
28.02.2012
3.2KB
Mebru sudor la datorie!!! :hi: :hi: :hi: :hi:
08.02.2012
40.5KB
ok ,o sa stabilim un contact dupa data de 17 iul (,atunci vin acasa ),bineinteles cu bunavointa dumneavoastra ..
11.07.2012
33.1KB
Ambasada Republicii Populare Chineze in Romania
Informatii despre ambasada, relatiile chino-române, informatii consulare, cooperare economica si comerciala, cunoasterea Chinei.
Site ambasada
28.02.2012
3.4KB
Capacul tancului motantat deasupra.
08.02.2012
52.8KB
Titlu anunt:Lacatus contructii metal
Pozitii:4
Tara:România
Orasul:BISTRITA
Tip post:Full time, Project base
Domeniu:Industrii / Productie
Domenii secundare:Constructii / Amenajari, <>
Salariu:negociabil
Beneficii:Cazare gratuita, Masa gratuita, Asigurare
Data expirarii:28.03.2012
Descriere
Denumirea postului: Lacatus constructii metalice
Descriera postului:
Face parte dintr-o echipa care monteaza repere subansamble rezultand un produs finit (compator, concasor)
Perioada: 15.03 – 31.07
Locatia: Bistrita Nasaud
Program de lucru: 8h/zi Luni-Vineri
lucrul in sectii de fabricatie
Echipamente individuale de protective: furnizate de angajator
Cazare: asigurata de angajator daca este cazul (in caz de relocare in Bistrita)
Mese: 3 mese/ zi asigurate de angajator (in caz de relocare in Bistrita)
Ore de lucru / zi: 8
Ore de lucru / saptamana: 40
Cerinte
Experienta necesara: Scoala profesionala sau scoala tehnica/ scoala de maistri
Cerinte in calificare: cunostinte foarte bune de desen tehnic / experiente in montajul structurilor metalice / abilitati cu aparate de masura / autocontrolul produsului montat
Varsta: Min25/ Max 50
Cerinte speciale: preferabil si cu experienta in conducerea unei formatii de montaj
Descriere companie
Companie de recrutare si plasare a fortei de munca in tara si in strainatate
Restrictii
Se accepta CV-uri in limba:Romana si Engleza
Nivel minim de educatie necesara:Orice nivel
La acest job pot aplica persoane de sex:Orice
Se accepta candidati din judetele:Toata tara
contact @ transylvania-jobs.com
Web:
28.02.2012
11.5KB
Asta este :nod:
29.09.2012
31.3KB
Forţele speciale britanice au luat cu asalt, astăzi, şi au eliberat bulk-carrier-ul italian, de 55.675 tdw, „Montecristo”, la bordul căruia se află un echipaj de 23 navigatori. Nava fusese capturată pe 10 octombrie 2011, la 620 mile est de coasta Somaliei, după ce a fost atacată de piraţi înarmaţi, veniţi cu două ambarcaţiuni rapide şi o navă bază.
Raidul forţei britanice a fost confirmat de un purtător de cuvânt al ministerului italian al apărării. Cei 11 piraţi care capturaseră nava „Montecristo” au fost arestaţi.
07.02.2012
35.8KB
În micile pauze pe care le au, unii muncitori preferă să doarmă. Alţii găsesc modalităţi diferite de relaxare. Ce-i drept, nici vremea nu era bună de dormit.
Muncitorii au jucat fotbal pe gheaţă şi şi-au luat rolurile în serios. Au fost blocaje, căzături şi au apărat destul de bine. Astfel, golurile n-au curs ca la meciul dintre Steaua şi Maccabi Haifa şi nici nu s-au luat la bătaie ca la un meci de hochei pe gheaţă.
Totuşi, nu ne dăm seama cine a câştigat.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
25.02.2012
15.1KB
Platforma petroliera
10.02.2012
9.2KB
E pericol de moarte pe Dunăre din cauza podurilor de gheaţă care încep să se rupă. 12 prefecturi din zona Dunării au primit avertizare hidrologică. Sloiurile mişcătoare trag după ele ambarcaţiunile care de mai mult de o lună au fost captive în fluviul îngheţat. O navă s-a scufundat azi noapte, la Călăraşi. Doi marinari s-au salvat în ultimul moment, chiar în timp ce sloiurile împingeau nava pe fundul apei. Situaţia este atât de periculoasă pe Dunăre încât marinarii au ordin ca în caz de urgenţă să părăsească navele şi să-şi salveze vieţile.
Cât vezi cu ochii sunt numai sloiuri de gheaţă care se mişcă cu o forţă uluitoare din amonte în aval.
Au fost de ajuns două zile cu temperaturi de peste 10 grade, ca să declanşeze haosul pe Dunăre. Un pod de gheaţă de câţiva kilometri s-a spart în zona Chiciu, din judeţul Călăraşi. Sloiurile au luat-o la vale, cu tot cu navele ancorate la mal.
De aproape 24 de ore echipajul navei DUNAV se chinuie să redreseze ambarcaţiunea. A fost lovită de alte nave în derivă, iar sloiurile au aruncat-o pe mal.
Noaptea trecută, Dunărea a înghiţit o navă. Prins ca într-un vârtej de gheaţă, un şlep încărcat cu 700 de tone de porumb s-a scufundat. Echipajul de pe ADA1 a sărit în ultimul moment pe sloiuri.
Prin întuneric, cu legăturile tăiate, 18 barje din două convoaie au pornit în aval, purtate de zăpor. Multe sunt părăsite de echipaj.
Două nave, sub pavilion sârbesc plutesc fără nicio direcţie, cu marinarii pe punte.
Deocamdată zăporul din zona Călăraşi nu poate fi spart. Căpitănia nu are un spărgător de gheaţă. Un elicopter militar survolează zona şi o unitate de genişti e pregătită să arunce în aer podurile de gheaţă dacă va fi necesar.
28.02.2012
23.2KB
caut de munca in strainatate ca sudor mig-mag co2 + argon pe fir continuu
28.06.2012
49.2KB
Platforma petroliera
10.02.2012
11.8KB
Ambasada Regatului Unit al Marii Britanii in Romania
Informatii despre vize, dreptul la azil, afaceri cu Marea Britanie, schema de Granturi Mici (SGS) pentru Români.
Site ambasada
Capitala e o junglă, iar lupta pentru un loc de parcare devine destul de aprigă pentru şoferi. Aşa că vedem destul de des cazuri în care aceştia se blochează unii pe alţii cu maşinile.
Un bucureştean, însă, a găsit soluţia pentru acest lucru.
Omul avea trei variante: aştepta, suna la poliţie sau îşi făcea loc singur. A ales ultima variantă. Maşina de teren i-a şi permis acest lucru.
Părerile sunt împărţite în legătură cu acest caz. Unii spun că cel care l-a blocat pe şoferul răzbunător îşi merită soarta şi că poate aşa se învaţă minte. Alţii sunt de părere că într-o ţară care pretinde că e civilizată n-ar trebui să se întâmple aşa ceva. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
25.02.2012
14.7KB
Şantierele navale româneşti s-au adaptat crizei şi lansează vase pe bandă rulantă, concurând cu cele mai importante şantiere similare din lume. Navele construite aici au beneficiari externi, din Asia în Europa. O singură navă construită la Galaţi a ajuns în dotarea Poliţiei de Frontieră Constanţa. La Şantierul Naval Damen din Galaţi a avut loc zilele trecute o premieră, lansarea simultană a trei nave. „Evenimentul, trei nave lansate simultan, în docul uscat, este o premieră, dar va fi depăşit anul viitor, în luna iulie, când vom avea patru nave lansate în acelaşi moment.
Una dintre cele trei nave lansate este «research vessel», navă de cercetare realizată pentru un client din Belgia. Celelalte două nave sunt remorchere de tipul ASD3212 şi sunt nave prototip pentru Grupul Damen. Sunt remorchere portuare, dar şi cu posibilitate de participare la stingerea incendiilor. Nu au nici o restricţie de navigaţie, de condiţii climatice, starea mării sau distanţa de deplasare de la mal", ne-a declarat ing. Dinu Berariu, manager de proiect la Damen Galaţi.
Remorcherul de Galaţi, un „Rolls Royce" al mărilor lumii
Grupul Damen este specializat în construirea tuturor tipurilor de nave, dar în ceea ce priveşte construirea remorcherelor este compania nr. 1 în lume, de genul a ceea ce reprezintă Rolls Royce în domeniul construcţiilor auto. „Noi la Galaţi facem remorchere, nave speciale, de patrulare, de aprovizionare, de stingere a incendiilor sau cargouri, dar remorcherele realizate de Grupul Damen sunt considerate ceea ce sunt «Rolls Royce»-urile în domeniul construcţiilor auto. Sunt clienţi pentru care am lucrat şi care acum vor să îşi facă remorcherele la Galaţi. Deşi în China sau în alte şantiere din Orient sunt mai ieftine, ei au cerut să le construiască aici. Cele construite la noi nu sunt deloc ieftine, dar sunt cele mai bune", a mai precizat Dinu Berariu. Grupul Damen este în cotaţie pentru un proiect de construire a 45 de nave, o veritabilă flotă, pentru un client din Kuweit. Acest contract va însemna construirea la şantierul din Galaţi a 20 de remorchere, ceea ce ar presupune ca la şantierul din Galaţi să se facă angajări.
Investiţii noi la Şantierul Naval Tulcea
Administraţia Şantierului Naval STX OSV Tulcea SA a continuat şi în 2011 un amplu program de investiţii, concomitent cu lansarea la apă a 15 nave. Au fost finalizate hala armare-cosmetizare şi investiţiile demarate în alte două secţii.
Investiţiile realizate de la începutul anului sunt de aproximativ două milioane euro, în contextul în care bugetul investiţiilor din acest an este de 2,8 milioane euro.
Apelul constructorilor de nave
În ciuda acestor reuşite, şantierele navale din România şi furnizorii de pe orizontala industriei navale se confruntă cu o situaţie dificilă, din cauza concurenţei şantierelor din Asia, unde preţul tablei navale este de trei ori mai ieftin. În acest context, Asociaţia Naţională a Constructorilor de Nave din România (ANCONAV), formată din 8 şantiere navale şi 37 de furnizori pentru industria navală, a solicitat recent ca Guvernul să acorde ajutoare de stat nerambursabile, în valoare de 68,5 milioane de euro. În apelul ANCONAV se spune că industria navală din România, aflată pe locul 4 în Europa, a fost afectată de criză prin scăderea numărului de comenzi, ceea ce a determinat concedierea a 8.500 de specialişti în construcţii navale. În Europa au fost concediaţi 40.000 de navalişti. Asta în timp ce constructorii navali din China, Coreea de Sud şi Japonia au fost puternic sprijiniţi financiar de către guvernele lor pentru a-şi mări capacităţile de producţie de peste 8-10 ori, fapt ce a condus la creşterea competitivităţii lor în comparaţie cu şantierele navale europene.
07.02.2012
72.3KB
Platforma petroliera
10.02.2012
10KB
Aviz amatorilor
25.02.2012
31.5KB
Dorel este un personaj destul de cunoscut în folclorul românesc, fie că e în postura de muncitor, de şofer sau orice altceva. De câte ori se întâmplă ceva tipic românesc, dăm vina pe el.
De exemplu, am primit pe adresa redacţiei, nişte poze despre care expeditorul spune că arată o parcare în stilul Dorel. Imaginile au fost surprinse undeva în centrul Capitalei, pe o străduţă destul de îngustă.
Un bucureştean şi-a lăsat maşina aproape în mijlocul străzii, iar când betoniera a vrut să intre pe străduţă a rămas blocată. Maşina lăsată pe avarii nu este singura care încurcă situaţia.
Pe cealaltă parte, alt şofer şi-a lăsat maşina în aşa fel încât să blocheze traficul. Ce e de făcut? Observăm în imagini cum oamenii s-au strâns la sfat, probabil căutând o soluţie. Până la urmă, au decis să împingă maşina lăsată pe avarii.
25.02.2012
17.4KB
Protectia datelor la romani :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
25.02.2012
62.1KB
asta-i instalatia de foraj
03.01.2014
47.7KB
Membru sudor in actiune.
Sudura teva la pozitie procedeu mig-mag cu sarma tubulara.(mag)
08.02.2012
41.9KB
De la bal, la spital. Sau de la horă în tomberon. Nunta la români este plină de tradiţii, iar superstiţiile sunt pe măsura acestora.
Nu ştim dacă isprava tinerilor din imagine ţine de vreun obicei local sau de proasta lor inspiraţie. Protagonistul din acest filmuleţ este cavalerul de onoare care a vrut să escaladeze un tomberon pentru a "salva" turta miresei din mâna unui nuntaş. Din păcate, tânărul a căzut în gunoiul din pubelă.
Cu siguranţă cavalerul nostru a rămas cu o poveste de neuitat. Veselă pentru unii, tristă pentru alţii.
25.02.2012
15.1KB
:nod: Dupa toata aceasta perioada de odihna merg baietii cei doi la munca,dar ca peste tot in Belgia dupa doua saptamani se termina si aici piesele de sudat si din nou unul sta pe camera.Cel care sta este tocmai vasile al nostru care culmea era si soferul masinii colegul lui spunea ca desii are carnet nu poate conduce decit auto.cu,cutie automata.Dar in tot acest timp sunt trimisi la birourile de emigrari de doua ori,si niciodata cu actele in regula mai precis fara cartea verde ( un permis prin care atesta ca sunt cu contract si au domiciliul asigurat).Eeee si de acum sa vedeti probleme.....Ramine unul cu masina,(fara sa se descurce la condus),si vasile pina la gasirea unui nou contract,Ioc bani.dupa inca aprox 9-10 zile este anuntat vasilica sa fie pregatit ca o sa fie dus la probe din nou.Din punctul lui de vedere ( cel putin asa spune el )nici o problema intrucit stapineste toate procedeele in materie de sudura.Era o zi de luni cind vine d-l Thomas sa mearga impreuna,vasile era cu ustensilele pt.barbierit sa mearga la baie (fiind inca foarte dimineata ),dupa o discutie inceputa amical,aceasta degenereaza si ia o intorsatura nedorita de el.Thomas fiind avertizat initial ca el (vasile)nu o sa accepte un contract foarte departe de locatia unde are domiciliul ce credeti????Acesta incepe sa utilizeze amenintari de la, nu o sa va mai caut nici un contract si va dau si afara in strada.Vasile vazind ca nu este bine, pleaca in camera si incuie usa pt.a nu fi nevoit sa raspunda la violenta cu violenta,(nici nu era de dorit acest lucru),numai ca Thomas urca dupa el si apoi da cu picioarele in usa ca sa o sparga.Nereusind acest lucru coboara in bucatarie urlind ca nebunul si da tel.la unul dintre romanii plecati la munca spunindu-i acestuia ca nu raspunde nimeni din camera dar asta pt.crearea unui alibi la ce urma sa urmeze.Urca din nou si prin lovituri repetate sparge usa,arunca p.c-ul in trolerul acestuia mai arunca citeva haine in el apoi il ia si merge catre iesirea din cladire arucindu-l afara in strada.Se intoarce si prin imbrinceli repetate il doboara pe vasile prin aplicarea unei lovituri ( pe la spate) direct in coasta acesta prabusindu-se pe scari pina jos.Apoi Thomas prin folosirea fortei il da si pe vasile afara in strada cu pantofii in mina,acesta ne avind timp sa se imbrace.Aici pun eu intrebarea,daca erau mai multi acasa ce se intimpla??? Dupa ce l-a dat afara politicos omul nu alta il roaga sa se urce in masina sa-l duca in gara sau unde vrea acesta (pai da ca el era in Romania si avea unde sa mearga)dar daca se urca???eucred ca era deja mincare pt.caini sau cine stie doamne fereste.Vazind aceste lucruri vasile da tel la 112 si vine politia la fata locului dar si salvarea intrucit durerile in urma loviturii erau mari si avea frica sa nu fie ceva pe la coaste.Ei si daca a venit politia?ce nu tot Belgiana era?acestia urca la etaj (unde vasile nu a fost chemat) constata ca este cum a zis vasile,in schimb nu l-a prea lasat sa vorbeasca.Este dus la spital unde vin si cei de la politie si-l pune pe vasile sa dea o declaratie in care vasile spune ca a fost batut dar foarte pe scurt,in urma careia politistii pleaca (pai da procedura era deja indeplinita). in fotografia urmatoare vedeti usa sparta.Voi reveni
13.02.2012
16KB
NU am pai putut....hacc...sa ma tin de nimic...hacc :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
PROPIETARUL BANCUTEI DIN IMAGINE...trebuie dat in judecata ca nu a pus,spatar...de unde si accidentul din imagine he.he.
25.02.2012
31.4KB
cam atat despre platforme
03.01.2014
61.6KB
Platforma petroliera
10.02.2012
15.9KB
Va salut.
Am citit toate rautatile scrise ampotriva lui Marian Balan (acesta este numele lui ) si pt. ca eu nu dau ban,nimanui, sau macar, nu va interzic sa va spuneti parerea,pot afirma, ca este un fff bun sudor.Va respect pe toti si va cred prietenii acestui forum si chiar prietenii mei Virtuali desigur.Sa lasam platformele petroliere ca si eu am lucrat in Malta anul trecut pe doua...nu una si nu este mare lucru.Doar ca patronii nostrii cand ne trimit afara cer acte si de la bunici.Cu respect pt.toti prietenii si colegii de pe Forum.
Aceasta este una dintre ele....luam 25 eur/h de la bord iar patronul????ne dadea 12eur......stiu sigur asta.
28.05.2014
35.7KB
Angajare Strainatatehttp://
31.01.2014
47.7KB
Constructia cheului.
08.02.2012
24.1KB
M-au ciuruit ! Un fleac...
25.02.2012
35.8KB
da... sa inteleg ca ai fost aici ......si nu ai facut fatza ???? .......sorry ,sunt curve barbatesti ..ca peste tot ,eu mam tinut departe si am reusit sa ,,convietuiesc cu ele ,;aproape 4 ani ,,,acum mam saturat ,,,,,mai tirziu ,,,mai multe detalii ...acum lucrez in roterdam , si e ok ..
13.07.2012
23.9KB
Mulţi români se plâng de faptul că poliţiştii stau pur şi simplu la pândă, bine ascunşi, ca să dea amenzi. Şi asta ca să-şi facă norma zilnică. Însă ce ne facem când chiar ei sunt cei care încalcă legea? Pe ei cine îi trage la răspundere?
Am primit această fotografie de la Diana. Telespectatoarea noastră ne scrie că ei ne amendează pe noi când vorbim la telefon, în timp ce conducem.
Avem aici un poliţist din Slatina, care a oprit într-un loc interzis. Indicatoarele arată că acolo nu se staţionează şi că şoferul riscă să se aleagă cu roţile blocate. Şi ce face poliţistul nostru? Vorbeşte la telefon.
Ei, bine, acesta nu va fi sancţionat. Din păcate ne-am obişnuit ca în România unii să fie mai presus de lege.
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
25.02.2012
17.7KB
Ministerul Roman de Telecomunicatii!!!
25.02.2012
45.3KB
1. SCOP
Prezenta procedură stabileşte modul de examinare cu particule magnetice a îmbinărilor sudate ale elementelor, instalaţiilor mecanice sub presiune şi instalaţiilor de ridicat.
2. DOMENIUL DE APLICARE
Examinarea cu pulberi magnetice se aplică îmbinărilor sudate ale tuturor materialelor feromagnetice şi care prezintă condiţii de suprafaţă corespunzătoare. Această metodă permite identificarea discontinuităţilor de suprafaţă şi din imediata apropiere a suprafeţei.
3. DOCUMENTE DE REFERINTA
SREN 473-2003
SREN 1290-2000
SREN 1291-2002
SREN 25817-1993
STAS 8539- 1985 ;
STAS 12599 -1987 ;
ASTM-E 709 -1995;
COD ASME SECTIUNEA A V EDITIA 1998 ;
Prescripţii tehnice ISCIR aplicabile în domeniu.
4. APARATURA, MATERIALE SI ACCESORII
Pentru efectuarea examinării cu particule magnetice se utilizează electromagnetul alimentat de la o sursă de curent continuu.
Particulele magnetice folosite sunt sub formă de suspensie (umede).
Verificarea calităţii particulelor magnetice în suspensie se face conform STAS12559-87. Sensibilitatea de detecţie se face pe etalonul din anexa A, a prescripţiei tehnice CR 8 -03.
Verificarea calităţii particulelor magnetice utilizate se face ori de câte ori consideră şeful de laborator că această operaţie este necesară şi în mod obligatoriu atunci când nu au fost respectate indicaţiile producătorului de particule magnetice.
Sursa de iluminare folosită va fi lumina ultravioletă, deoarece se folosesc particule magnetice fluorescente.
Pentru verificarea magnetizării se va folosi indicatorul de câmp magnetic – tip BERTHOLD.
Aparatura destinată măsurării intensităţii radiaţiei luminii ultraviolete pe suprafaţa examinată şi cea destinată măsurării intensităţii câmpului magnetic va fi verificată metrologic în conformitate cu prevederile legale.
5. CONDIŢII DE LUCRU
Examinarea cu particule magnetice este executată de personal autorizat în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice CR-11/2003 colecţia ISCIR.
Modul de efectuare a examinării, aprecierea şi înregistrarea rezultatelor vor fi în conformitate cu prevederile STAS 8539 şi cu CR- 8/2003.
Îmbinările sudate care se examinează cu particule magnetice, volumul de examinare şi faza tehnologică în care se face examinarea vor fi stabilite în funcţie de cerinţele proiectantului, a inspectorului ISCIR sau a responsabilului cu supravegherea şi verificarea tehnică autorizat.
Examinarea cu particule magnetice a îmbinărilor sudate se poate efectua pe muchiile rostului înainte de execuţia îmbinării sudate, între straturi sau pe îmbinarea sudată, în acest din urmă caz fiind necesar ca examinarea să includă şi cel puţin 15mm din metalul de bază de fiecare parte a cordonului de sudură.
Suprafaţa de examinat va fi curăţată de impurităţi (ulei, rugină, ţunder ). Neregularităţile superficiale vor fi îndepărtate în aşa fel încât să nu existe posibilitatea apariţiei de indicaţii false.
Înainte de examinarea cu particule magnetice se va face un control vizual care să ateste curăţirea suprafeţei.
Controlul cu particule magnetice se poate efectua şi pe suprafeţe vopsite sau acoperire de protecţie aderente însă cu condiţia ca grosimea lor să nu depăşească 50 μm.
În cazul în care examinarea s-a executat în conformitate cu punctul 5.7., buletinul de examinare ( anexa B, CR- 8/2003) va fi însoţit şi de un buletin de măsurare a stratului de grosime, iar magnetizarea se va verifica conform punctului 4.5.
6. TEHNICA DE LUCRU
Magnetizarea suprafeţelor care urmează a fi examinate se face prin următoarea metodă :
- aplicarea unui electromagnet sub formă de potcoavă (jug magnetic);
Forţa de ridicare a electromagnetului pentru distanţa între poli de 75-150 mm pentru jugul magnetic NAMICOM în curent continuu, este de 19 kg.
Pentru a se asigura o examinare corespunzătoare direcţiile de magnetizare vor fi alese astfel :
Pentru detectarea eventualelor discontinuităţi ale sudurilor cap la cap, jugul magnetic se va fixa de-o parte şi de alta a sudurii conform figurilor 6 şi 7 din CR- 8/2003.
Pentru detectarea eventualelor discontinuităţi îmbinările de colţ, poziţia jugului magnetic va fi conform figurilor 8şi 9 din CR-8 /2003.
Aplicarea particulelor magnetice se face în acelaşi timp cu magnetizarea sau după terminarea ei. Magnetizarea trebuie continuată încă 1-5 sec, după aplicarea pulberii magnetice.
Discontinuităţile sunt puse în evidenţă prin aglomerarea particulelor magnetice. Discontinuităţile pot fi deschise la suprafaţă sau pot fi situate în material imediat sub suprafaţă. (2mm). Discontinuităţile deschise la suprafaţă sunt conturate clar dacă sunt orientate perpendicular pe liniile de forţă, iar discontinuităţile situate imediat sub suprafaţă sunt conturate mai şters sau au aspect de linii întrerupte.
Pot apărea şi indicaţii eronate datorită rugozităţii excesive a suprafeţei de examinat, modificării geometriei suprafeţei sau variaţiei permeabilităţii magnetice din sudură şi materialul de bază.
7. INDICAŢII DE DISCONTINUITĂŢI
Indicaţiile de discontinuităţi pot fi :
a) liniare, la care lungimea este mai mare decât triplul lăţimii maxime.
b) rotunjite la care lungimea este mai mică sau egală cu triplul lăţimii maxime.
c) nerelevante datorate curăţirii necorespunzătoare a suprafeţei de examinat. Este necesară repetarea examinării după pregătirea suprafeţei.
Repetarea se va face cu acelaşi tip de particule magnetice şi tehnică de lucru.
Indicaţiile de discontinuităţi liniare pot fi sub formă de :
a) linie continuă datorită fisurilor, lipsei de topire, lipsei de pătrundere, stratificărilor exfolierilor.
b) linie întreruptă sau punctată datorită fisurilor foarte înguste sau numai parţial străpunse la suprafaţa examinată precum şi stratificărilor parţial acoperite.
Indicaţiile rotunjite se pot datora porilor de suprafaţă.
8. CRITERII DE ACCEPTARE
Criteriile de acceptare sunt conform SREN 1291 si sunt prezentate in tabelul anexat in CR 8 – 2003.
În cazul examinării echipamentelor sub presiune specificate in HG 752/2002 condiţiile minime recomandate de acceptare a indicaţiilor de discontinuităţi prezentate in tabelul corespunzător pct.8.1. vor fi corelate astfel :
a) echipamentele sub presiune din categoriile III si IV vor fi examinate la nivelul de acceptare 1
b) echipamentele sub presiune din categoriile I si II vor fi examinate la nivelul de acceptare 2
9. INREGISTRAREA REZULTATELOR
Fiecare laborator care efectuează examinări cu particule magnetice trebuie să aibă un registru de evidenţă care va cuprinde următoarele date :
- data examinării
- comanda internă;
- produs ;
- subansamblu ;
- aparat de magnetizare utilizat ;
- tip de curent folosit ;
- tip particule magnetice şi fabricantul ;
- sensibilitatea metodei ;
- număr buletin emis ;
Rezultatele examinării cu particule magnetice vor fi consemnate într-un buletin de examinare.
Anexă la buletinul de examinare va fi schiţa produsului cu indicarea zonelor controlate, astfel cotate încât să permită identificarea ulterioară a zonelor respective.
Buletinul de examinare se emite în două exemplare, din care unul rămâne în arhiva laboratorului.
10. DISPOZITII FINALE
Prezenta procedură de lucru va fi respectată de personalul autorizat din cadrul laboratorului.
Anexele sunt ataşate prezentei proceduri de lucru.