Forumul Navalistilor
FORUM DE SPECIALITATE DEDICAT TUTUROR LUCRATORILOR DIN DOMENIUL NAVAL. CE-A MAI MARE COMUNITATE DE NAVALISTI DIN ROMANIA- DEZBATERI PE DIFERITE TEME,LOCURI DE MUNCA,DICTIONARE EXPLICATIVE,INTREBARI SI RASPUNSURI TEHNICE,DISCUTII DIN DOMENIU. IMPREUNA CU NOI ....ISTORIA MERGE MAI DEPARTE!!!!
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forumul Navalistilor | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL NAVALISTILOR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
vio69 pe Simpatie
Femeie
25 ani
Botosani
cauta Barbat
25 - 50 ani
Forumul Navalistilor / DESPRE SANTIERELE NAVALE / Santierele navale romanesti isi adapteaza productia de nave la cererea Moderat de olandezul
Autor
Mesaj Pagini: 1
radaghin
Administrator

Din: Constanta
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 988
Santierele navale romanesti isi adapteaza productia de nave la cererea din sectoarele ocolite de criza 



Scaderea numarului de comenzi pentru diferitele tipuri de vase, in special tancuri petroliere si containere, a determinat constructorii de nave sa faca schimbari de strategie si sa introduca in portofoliul lor noi tipuri de vase, inclusiv nave militare. In ciuda acestei repozitionari, doar unele dintre santierele navale din Romania estimeaza cresteri ale afacerilor in 2009, in timp ce altele se asteapta la restrangerea businessului.
Santierele navale din Romania au construit in 2008 peste 80 de nave, valoarea lor cumulata depasind jumatate de miliard de euro, dintr-o piata care a ajuns anul trecut la aproximativ 800 milioane de euro, fiind incluse si serviciile de reparatii, conversii, mentenanta sau intretinere de nave. In prezent, la fel ca marile companii constructoare de vase din lume, si cele opt santiere din Romania resimt efectele crizei financiare globale. Comenzile de nave la nivel mondial s-au redus in ultimul trimestru al anului trecut cu aproape 90% fata de aceeasi perioada din 2007, conform datelor estimate de Lloyd’s List, publicatie londoneza specializata pe sectorul naval. Cu toate acestea, estimarile constructorilor de nave din Romania pentru urmatorii doi-trei ani difera de la un santier la altul. Unele companii prevad scaderi de pana la 30% ale cifrelor de afaceri, altele, contrar asteptarilor, mizeaza pe cresteri.

De exemplu, pentru 2009, Santierul Naval Constanta a anuntat cresterea cifrei de afaceri cu 25%, de la 160 milioane de euro in 2008 la 200 milioane de euro in 2009. Si Damen Galati estimeaza o crestere (de 15%), de la 82 la 100 milioane de euro, in timp ce santiere precum STX Braila sau Orsova prevad scaderi de 10%, respectiv 40%.

Discrepantele dintre estimarile acestora sunt generate, in principiu, de tipurile de nave produse de fiecare santier in parte si de modul cum a evoluat cererea pentru acestea la nivel mondial. Anul trecut, piata comenzilor de nave la nivel mondial s-a impartit intre tancuri (34,5%), containere (25,2%), cargos (nave specializate in transportul diferitelor tipuri de marfuri - 26,6%), offshore vessels (nave de manevra ancora, remorcaj si aprovizionare - 3%) si nave pentru pasageri (2,7%), conform datelor Lloyd’s List.

Santierele romanesti sunt specializate pe constructia de tancuri petroliere si chimice, nave de manevra ancora, remorcaj si aprovizionare, containere, dragoare (nave de lupta special amenajate pentru indepartarea minelor marine), barje, remorchere, vase multifunctionale si iahturi. Anul trecut, Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) a livrat cinci portcontainere, Santierul Naval Constanta - patru tancuri petroliere si chimice, STX Braila si STX Tulcea - noua, respectiv 14 nave de tip offshore si specializate, Santierul Naval Orsova 16 nave, iar Damen Galati 19 nave, majoritatea remorchere, dar si tancuri petroliere.

La nivel global, in acest moment, cele mai afectate segmente de nave sunt containerele si tancurile pe produse petroliere sau chimice, potrivit publicatiei citate mai sus, in timp ce comenzile pentru vase de tipul general cargo, offshore vessels si vasele pentru pasageri sunt in crestere. Navele care au inregistrat cele mai multe comenzi in 2008 la nivel mondial au fost bulk carriers (38%), containerele (25%) si tancurile petroliere si chimice (12%). Toate cele trei tipuri de nave, vedetele anilor trecuti dupa numarul de comenzi aproape record, sunt primele afectate de criza financiara. Marirea numarului de comenzi din anii trecuti a fost pusa pe seama cresterii capacitatilor de productie ale tarilor cu traditie in constructia de nave, precum Coreea sau Japonia, dar si nou-intratelor in competitia tarilor constructoare de vase - China, India sau Vietnam. In plus, a existat si un numar mare de comenzi facute speculativ, acceptate de unele santiere navale chiar daca nu aveau capacitatea sa le produca. Multe dintre aceste comenzi speculative au fost amanate sau chiar anulate in acest an si se asteapta anulari masive si in 2010, si 2011, mai scrie publicatia londoneza.

Analistii de la McQuilling Services (companie de consultanta pentru transporturi de marfuri, recunoscuta pe plan mondial) au avertizat ca piata de tancuri de diferite produse (petrol, gaze, produse chimice) va suferi o scadere semnificativa in urmatorii ani. In acelasi timp, Maritime Strategies International, o alta companie londoneza de consultanta pe domeniul naval, a anuntat pentru sectorul de bulk cargo (nava comerciala care transporta materii prime) o amanare de 11,4%, la nivel mondial, a comenzilor pentru acest an si anulari de 6,7%. Reprezentantii companiei sunt de parere ca rata de anulare a comenzilor va ajunge in 2010 la 22% si va atinge varful in 2011, pana la 22,9%.

“Pe fondul contractarilor foarte mari din 2007 si T1-3 din 2008, mai toate santierele navale au portofolii de comenzi care le permit sa mai astepte cel putin un an si nu sunt sub presiunea de a semna contracte noi in pierdere. In mod cert, nu vorbim pe niciun segment despre o crestere a pietei. Diferenta este ca in unele segmente preturile au scazut mai abrupt decat in celelalte, mai afectate fiind in prezent mineralierele si portcontainerele”, a declarat directorul general al Santierului Naval Constanta, Radu Rusen.

Desi in acest moment majoritatea constructorilor de nave din Romania declara ca au platformele ocupate pana in 2010, 2011, invocand contracte incheiate in 2006, 2007 si 2008, acestia sunt insa constienti de modul cum s-a modificat cererea de nave la nivel mondial si au schimbat deja strategia in ceea ce priveste tipul de nave construit. Santierul Naval Constanta a incheiat un parteneriat cu Thales Nederlands BV, avand in vedere participarea la licitatia pentru modernizarea fregatelor romanesti, Regina Maria si Regele Ferdinand, reprezentantii santierului anuntand ca iau in considerare introducerea in portofoliul de servicii a modernizarilor de nave militare. Si Damen Galati a anuntat ca s-a reorientat catre constructia de nave militare si nave multifunctionale care sa aiba un grad mai mare de complexitate.


_______________________________________
Unii nu pot sa mestece, stiu doar sa muste… si sa nu uitam ca cei care injosesc pe altii sunt incapabili sa se ridice pe sine!!!

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la