Forumul Navalistilor
FORUM DE SPECIALITATE DEDICAT TUTUROR LUCRATORILOR DIN DOMENIUL NAVAL. CE-A MAI MARE COMUNITATE DE NAVALISTI DIN ROMANIA- DEZBATERI PE DIFERITE TEME,LOCURI DE MUNCA,DICTIONARE EXPLICATIVE,INTREBARI SI RASPUNSURI TEHNICE,DISCUTII DIN DOMENIU. IMPREUNA CU NOI ....ISTORIA MERGE MAI DEPARTE!!!!
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forumul Navalistilor | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL NAVALISTILOR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
barbyy pe Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 80 ani
Forumul Navalistilor / DESPRE SANTIERELE NAVALE / Santierele navale din Europa ar putea forma o versiune maritima a EADS Moderat de olandezul
Autor
Mesaj Pagini: 1
radaghin
Administrator

Din: Constanta
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 988
Europa poate crea un campion industrial in sectorul naval, dupa modelul gigantului aerospatial transnational EADS (European Aeronautic Defence and Space Company), considera Olaf Berlien, membru in Consiliul de Administratie al grupului german de inginerie ThyssenKrupp.
Intr-un interviu acordat cotidianului german Welt am Sonntag, Olaf Berlien, responsabil cu divizia maritima a grupului Thyssen si cu activitatea sa de fuziuni si achizitii, a declarat ca modelul EADS, in cadrul caruia nici o tara nu detine control absolut, poate fi aplicat si in domeniul constructiilor maritime.
Grupul aerospatial european, format in 2000 prin fuziunea celor mai mari companii de profil din Franta, Germania si Spania, are o structura manageriala duala, care include directori executivi si presedinti francezi si germani.
Saptamana trecuta, ThyssenKrupp a devenit cel mai mare constructor naval din Europa, detronand concurentul francez controlat de stat DCN, prin preluarea producatorului german de submarine HDW.
Contractul, semnat dupa mai multi ani de negocieri, va conduce la formarea unei companii cu vanzari anuale de aproximativ 2,2 miliarde de euro si o forta de munca de 9.300 de angajati.
In opinia unor analisti, tranzactia ar putea facilita un acord cu companiile franceze de profil Thales si DCN, dupa modelul intelegerilor care au condus la formarea grupului EADS si al producatorului franco-german de medicamente Aventis, la sfarsitul anilor '90.
"Vorbim de un domeniu de activitate unde se poate crea un echilibru franco-german. Contractul dintre HDW si Thyssen poate fi doar inceputul", a anticipat analistul Elie Cohen, directorul institutului francez de cercetare CNRS.
Constructiile navale europene, sector care are in jur de 350.000 de angajati, sunt impartite pe doua segmente contrastante. Pe de o parte este domeniul militar, de inalta tehnologie, care beneficiaza de contracte importante si in ultimul timp a demarat un proces de consolidare. De cealalta parte sunt santierele civile, scoase din minti de concurenta constructorilor asiatici si lovite de scaderea pietei croazierelor.
Diminuarea bugetelor militare si problemele cu care s-a confruntat sectorul constructiilor navale militare au determinat companiile sa aleaga varianta aliantelor. In Franta, Directia constructiilor navale (DCN) nu tine ascunsa intentia de a se alia cu partenerii sai germani, precum si cu Izar si cu italienii de la Fincantieri.
"Unul din obiectivele intensificarii cooperarii europene este de a rezista in fata concurentei marilor grupuri americane, care vor sa se extinda in Europa", explica Hughes Verdier, managing director la BearingPoint.
Lockheed-Martin ii are drept parteneri pe spaniolii de la Izar in domeniul sistemelor de lupta, in timp ce fondul de investitii One Equity Partner este prezent in Germania. De asemenea, posibilitatea vanzarii de catre BAe a propriilor santiere navale ar putea atrage grupurile americane Northrop Grumann sau, din nou, Lockheed-Martin.
Cancelarul german Gerhard Schroder se va intalni in curand cu premierul francez Jean-Pierre Raffarin, pentru a discuta posibilitatile de extindere a colaborarii industriale dintre cele doua tari.
Unul dintre subiectele abordate ar putea fi planul de salvare a grupului francez de inginerie Alstom, elaborat de guvernul de la Paris. Compania germana Siemens si-a exprimat in mod clar interesul pentru anumite parti din grupul Alstom.


_______________________________________
Unii nu pot sa mestece, stiu doar sa muste… si sa nu uitam ca cei care injosesc pe altii sunt incapabili sa se ridice pe sine!!!

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la