Forumul Navalistilor
FORUM DE SPECIALITATE DEDICAT TUTUROR LUCRATORILOR DIN DOMENIUL NAVAL. CE-A MAI MARE COMUNITATE DE NAVALISTI DIN ROMANIA- DEZBATERI PE DIFERITE TEME,LOCURI DE MUNCA,DICTIONARE EXPLICATIVE,INTREBARI SI RASPUNSURI TEHNICE,DISCUTII DIN DOMENIU. IMPREUNA CU NOI ....ISTORIA MERGE MAI DEPARTE!!!!
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forumul Navalistilor | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL NAVALISTILOR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
mememe12 pe Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 80 ani
Forumul Navalistilor / DESPRE NAVIGATORI / Elita navigatorilor, nedreptăţită de clasificarea ocupaţiilor din Româ Moderat de olandezul
Autor
Mesaj Pagini: 1
radaghin
Administrator

Din: Constanta
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 988
Alte ştiri
din secţiunea Economie
Jocurile online gratuite contribuie la majorarea veniturilor industriei de profil
Jocurile online gratuite contribuie la majorarea veniturilor industriei de profil, întrucât participanţii cumpără bunuri virtuale care costă mai mult decât jocurile contra-cost.Aceste jocuri ...
SOCAR va stoca petrol în terminalele din Coreea de Sud
SOCAR Trading (o filială a companiei petroliere de stat din Azerbaidjan) şi Compania Naţională Petrolieră a Coreei de Sud au semnat un acord de depozitare în terminalele coreene. Potrivit ...
Companiile din România vor majora în acest an salariile angajaţilor cu 4-7%
Companiile din România vor majora în acest an salariile angajaţilor cu 4-7%, în funcţie de nivelul postului şi industrie, perspectiva de creştere salarială fiind, atât în România cât şi la nivel ...
Toate ştirile din Economie
Ultima oră
Ultimele ştiri online din Economie
17:55
SOCAR va stoca petrol în terminalele din Coreea de Sud
17:54
Companiile din România vor majora în acest an salariile angajaţilor cu 4-7%
17:49
BVB a închis şedinţa de astăzi pe verde
17:43
Piraţii somalezi au capturat un tanc chimic cu 21 marinari la bord
14:53
Cadrul de impozitare pentru cei cu mai multe locuinţe şi proprietarii de vehicule se menţine în 2012
14:21
ANAT şi FPTR au lansat Programul social "Litoralul pentru toţi", cu preţuri între 179 şi 549 lei
14:11
Cine va face bani cu aurul, gazele, petrolul şi apa României
10:31
Preţul aurului, la un nou record istoric
Curs Valutar

Economie
Elita navigatorilor, nedreptăţită de clasificarea ocupaţiilor din România
r Ofiţerii maritimi şi fluviali sunt incluşi în categoria tehnicienilor, pentru care nu se cer studii superioare
de Ion TIŢA-CĂLIN
În Monitorul Oficial nr. 561 din 8 august 2011 a fost publicat Ordinul ministrului muncii 1.832 din 6 iulie 2011 privind clasificarea ocupaţiilor din România. Actul normativ înlocuieşte clasificarea din 1995, în scopul de a reflecta schimbările produse în economie, la nivel ocupaţional, o dată cu apariţia unor noi activităţi.

Noua clasificare îi nemulţumeşte pe navigatori. Conform acesteia, ofiţerii de pe navele maritime şi fluviale sunt incluşi în cea mai mare parte la categoria tehnicienilor. Aceasta corespunde unui nivel de instruire inferior cate-goriei specialiştilor, din care fac parte inginerii, economiştii, profesorii, juriştii, sociologii, ziariştii şi alte ocupaţii pentru care se cer studii superioare.

Grosul ofiţerilor se regăseşte în grupa 3 - tehnicieni şi alţi specialişti din domeniul tehnic, la următoarele subgrupe:


3151 mecanici navali

- 315101 ofiţer ajutor fluvial/portuar

- 315102 ofiţer RTG

- 315103 ofiţer electrician fluvial/portuar

- 315104 agent de navă

- 315105 ofiţer electrician maritim

- 315106 ofiţer mecanic maritim

- 315107 ajutor ofiţer mecanic fluvial

3152 ofiţeri de punte şi pilotaj nave

- 315201 căpitan fluvial

- 315202 căpitan port

- 315203 ofiţer intendent

- 315204 ofiţer port

- 315205 ofiţer de punte fluvial/portuar

- 315206 pilot de Dunăre maritimă

- 315207 şef echipaj maritim/fluvial

- 315208 pilot de mare largă, pilot de port maritim

- 315209 dragor maritim/fluvial

- 315210 pilot de port maritim aspirant/pilot de Dunăre aspirant

- 315211 ofiţer de punte maritim

- 315212 ofiţer de punte maritim aspirant/ofiţer mecanic maritim aspirant/ofiţer electrician maritim aspirant

Faţă de clasificarea din 1995, care şi ea îi băga pe ofiţerii navigatori în aceeaşi oală cu tehnicienii de la uscat, există totuşi un progres. Câteva ocu-paţii marinăreşti au fost promovate în ierarhie. Astfel, în categoria 1, din care fac parte membrii corpului legislativ, ai executivului, înalţi conducători ai ad-ministraţiei publice, conducători şi func-ţionari superiori, a fost inclusă grupa:

1324 conducători de unităţi din domeniul aprovizionării şi desfacerii de mărfuri

- 132401 căpitan şef port

- 132402 comandant nave maritime

- 132403 comandant coordonator grup mare pescuit oceanic

- 132409 şef agenţie navală

- 132421 şef port

- 132430 şef agenţie pilotaj

- 132431 şef cart

- 132436 şef mecanic maritim/fluvial

- 132437 şef electrician maritim

De asemenea, în categoria 2 - specialişti în diverse domenii de activitate, e inclusă grupa 2152 - ingineri electronişti, în care sunt cuprinse şi următoarele ocupaţii:

- 215218 căpitan secund

- 215219 căpitan port (studii superioare)

Nebrevetaţii, marinarii, fac parte din categoria 8 - operatori la instalaţii şi maşini; asamblori de maşini şi echipamente:

8350 Marinari, navigatori şi asimilaţi

- 835001 marinar, pilot naval, barjist

- 835002 observator far maritim şi staţie semnal de ceaţă

- 835003 marinar legător

- 835004 conducător ambarcaţiuni agrement pe ape interioare

- 835005 pontonier feribot

- 835006 servator far maritim şi staţie semnal de ceaţă

- 835007 conducător de şalupă maritimă/fluvială

- 835008 timonier maritim/fluvial

- 835009 motopompist

În ceea ce îi priveşte pe brevetaţi, clasificarea este în discordanţă cu nivelul de instruire. Ofiţerii maritimi şi fluviali au, de regulă, studii universitare de profil. Studiile medii şi postliceale constituie excepţia în cazul lor.

„Împreună cu Sindicatul Liber al Navi-gatorilor vom face demersurile nece-sare pe lângă Ministerul Muncii, pentru schimbarea încadrării ofiţerilor în clasificarea ocupaţională. Aşa cum arată în prezent, ea produce efecte negative. Angajatorilor li se oferă suportul legal să-i plătească pe ofiţeri la ni-velul tehnicienilor şi să nu ia în conside-rare studiile superioare” - a declarat Florin Urziceanu, preşedintele Asociaţiei Companiilor de Crewing din România.

În discordanţă cu clasificarea ocupaţională realizată de Ministerul Muncii, ofiţerii maritimi sunt percepuţi în ţara noastră şi oriunde în lume drept o categorie profesională de elită, datorită pregătirii profesionale şi culturii, experienţei dobândite pe mare şi porturile lumii, curajului cu care înfruntă stihiile naturii şi privaţiunile.

La data de 2 august 2011, personalul navigant maritim şi fluvial înregistrat în scriptele Autorităţii Navale Române număra 59.734 persoane. Cel maritim era reprezentat de 27.751 ofiţeri, 9.524 nebrevetaţi şi 5.324 auxiliari, iar cel fluvial, de 2.397 ofiţeri, 14.001 nebrevetaţi şi 737 auxiliari. Numărul comandanţilor de cursă lungă înregistraţi se ridică la 1.717 persoane.

elita din româ alte online gratuite contribuie majorarea industriei online gratuite contribuie Administrator

32.3KB


_______________________________________
Unii nu pot sa mestece, stiu doar sa muste… si sa nu uitam ca cei care injosesc pe altii sunt incapabili sa se ridice pe sine!!!

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la