Forumul Navalistilor
FORUM DE SPECIALITATE DEDICAT TUTUROR LUCRATORILOR DIN DOMENIUL NAVAL. CE-A MAI MARE COMUNITATE DE NAVALISTI DIN ROMANIA- DEZBATERI PE DIFERITE TEME,LOCURI DE MUNCA,DICTIONARE EXPLICATIVE,INTREBARI SI RASPUNSURI TEHNICE,DISCUTII DIN DOMENIU. IMPREUNA CU NOI ....ISTORIA MERGE MAI DEPARTE!!!!
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forumul Navalistilor | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL NAVALISTILOR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
deea_printesa pe Simpatie
Femeie
24 ani
Dolj
cauta Barbat
24 - 48 ani
Forumul Navalistilor / DESPRE NAVIGATORI / Atuurile marinarilor români pe piaţa shipping-ului internaţional Moderat de olandezul
Autor
Mesaj Pagini: 1
radaghin
Administrator

Din: Constanta
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 988
Statutul de cetăţean comunitar, buna pregătire profesională şi cunoaşterea unei limbi străine le-au salvat locurile de muncă // SLN a înlăturat obstacolele care barau accesul românilor în flotele Norvegiei şi Italiei

„Evoluţia pieţei forţei de muncă marinăreşti este influenţată în mod direct de dinamica schimburilor comerciale, iar cea mai mare depreciere a înregistrat-o comerţul cu mărfuri vrac. În foarte multe porturi, din Singapore până în Istanbul, numeroase nave au fost trase pe dreapta. Falimentele companiilor de shipping s-au înmulţit, fapt ce a dus la creşterea numărului navelor şi echipajelor abandonate. Estimările unor organisme internaţionale arată că, pe ansamblul flotei mondiale, numărul locurilor de muncă a scăzut cu circa 20%” - a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Tratament preferenţial
De la jumătatea anului, tabloul a început să se coloreze în tonuri mai vii. „Chiar dacă unele companii de navigaţie şi-au închis porţile, altele le-au luat locul. După prima fază a crizei, sectorul energetic a început să-şi revină. S-a revigorat transportul de produse petroliere şi de gaze. Cel de mărfuri containerizate a depăşit zona cea mai joasă a curbei de regresie şi începe să aibă o evoluţie ascendentă. În prima parte a crizei, navale de pasageri au fost afectate. Acum, încep să se mişte” - afirmă liderul sindical.
În mod fericit, navigatorii români au fost mai puţin loviţi de criza shipping-ului internaţional, din ultimele 7 luni. „Românii au beneficiat de un tratament preferenţial faţă de marinarii de altă naţionalitate, ca efect al obligaţiei pe care o au flotele europene de a folosi navigatori comunitari. Românii sunt cotaţi ca buni profesionişti. Contează foarte mult şi faptul că vorbesc o limbă de circulaţie internaţională, engleza sau franceza, spre deosebire de marea majoritate a navigatorilor ruşi şi ucraineni “ – spune Mihălcioiu.

Porţi deschise
„În prezent, există o cerere mai mare de personal auxiliar, pentru sectorul hotelier şi restaurante. Avem, însă, o problemă, pentru că autorităţile române nu au asimilat cerinţele shipping-ului internaţional. Bucătarii şi ospătarii, spre exemplu, trebuie să absolve anumite cursuri de pregătire, pentru a fi acceptaţi la bordul navelor. Formele de studiu corespund exigenţelor de pe mare, dar certificatele eliberate sunt scrise numai în limba română şi nu respectă modelul folosit în shipping. Va trebui să găsim o soluţie pentru a înlătura această barieră” - afirmă liderul sindical.
Drumul românilor spre locurile de muncă din flota norvegiană a fost netezit. „În urmă cu trei săptămâni, s-a rezolvat şi problema eliberării formularului E 101, referitor la contribuţiile sociale achitate în România de navigatorii care muncesc pe navele cu pavilion norvegian. Sperăm ca, de acum încolo, să nu mai existe piedici în ce ceea ce priveşte angajarea românilor în flota Norvegiei. Am avut dificultăţi şi cu angajarea românilor în flota italiană. Situaţiile de îmbolnăviri, accidente şi decese sunt instrumentate conform legislaţiei din Italia. Toate documentele eliberate de medicii din România trebuiau traduse şi vizate de un consilier sau un consul al Ambasadei din Bucureşti. Procedura era foarte greoaie. Acum, există o clinică din România, recunoscută de Casa de Asigurări de Sănătate, din Italia. Toţi navigatorii care au probleme de sănătate, merg la acea clinică. Documentele eliberate de ea sunt acceptate în Italia. Această soluţie este rezultatul iniţiativei SLN şi al contribuţiei armatorilor italieni” – a precizat Mihălcioiu.

Lovituri sub centură
Recesiunea i-a afectat, totuşi, şi pe unii dintre navigatorii români, printre care şi cei ce au muncit pe navele Ital Ro-Ro One, Ital Ro-Ro Two şi Ital Ro-Ro Three, apaţinând companiei italiene Puglia Navigation. Firma a dat faliment, procesul este pe rol şi navele urmează să fie vândute. Românii îşi vor primi salariile restante după ce se termină toate aceste proceduri.
Pe fondul crizei economice s-au înmulţit neregulile legate de contractele de muncă ale navigatorilor. „În fiecare zi, avem cazuri în care acestea nu se respectă - povesteşte liderul SLN. Navigatorii sunt păcăliţi şi debarcaţi, repatriaţi, fără să li se plătească drepturile la bord. Apoi, greu mai intră în posesia banilor. În alte situaţii, contractele individuale de îmbarcare diferă de cel colectiv, de la bordul navei. Lucrurile acestea se întâmplă la firme de crewing care nu au relaţii de colaborare cu SLN. Credem că vina aparţine armatorilor, care nu respectă legislaţia internaţională şi folosesc practica dublului contract. În aceste cazuri, nu sunt probleme doar cu nivelul salariilor. Este vorba de multe alte clauze din contracte, din care lipsesc drepturile navigatorilor.”


_______________________________________
Unii nu pot sa mestece, stiu doar sa muste… si sa nu uitam ca cei care injosesc pe altii sunt incapabili sa se ridice pe sine!!!

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la