Forumul Navalistilor
FORUM DE SPECIALITATE DEDICAT TUTUROR LUCRATORILOR DIN DOMENIUL NAVAL. CE-A MAI MARE COMUNITATE DE NAVALISTI DIN ROMANIA- DEZBATERI PE DIFERITE TEME,LOCURI DE MUNCA,DICTIONARE EXPLICATIVE,INTREBARI SI RASPUNSURI TEHNICE,DISCUTII DIN DOMENIU. IMPREUNA CU NOI ....ISTORIA MERGE MAI DEPARTE!!!!
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forumul Navalistilor | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL NAVALISTILOR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
deea_printesa pe Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Dolj
cauta Barbat
24 - 48 ani
Forumul Navalistilor / DESPRE SANTIERELE NAVALE / ISTORICUL ŞANTIERULUI DAMMEN-GALATI Moderat de olandezul
Autor
Mesaj Pagini: 1
radaghin
Administrator

Din: Constanta
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 988
Ş
antierul Naval Galaţi este cunoscut de mai bine de o sută zece ani. Momentul aducerii amintereprezintă atât o recunoaştere a prezenţei sale pe fluviile, mările şi oceanele lumii, cât şi oevidenţiere a tradiţiilor meşteşugăreşti, atestate documentar, cu multe secole în urma şi care au dat faimăacestui ţinut românesc, în triunghiul format de întâlnirea Prutului şi Siretului cu Dunărea.Prima atestare documentară – anul 1565 când, potrivit unui firman otoman, adresat domnitoruluiAlexandru Lăpuşneanu rezultă că la Galaţi exista un mic atelier pentru reparaţii navale, lucru pe care îlatestă şi Dimitrie Cantemir, în a să
„Descriptio Moldavie“
(1711).Mai apoi, Ruggero Giosepe Boscovich nota în 1784 că a văzut la Galaţi
„un vas foarte mare de tipul acelora pe care turcii le numesc caravele, vas care era în şantier, gata să fie lansat”.
Construcţia de galioane, fregate, canoniere, dubase, ghimii, carce, şlepuri, caravele, pentru navigaţiape fluvii şi mări, face de altfel obiectul multor consemnări în documente autentice aflate în BibliotecaAcademiei Române, în cronicile vremii, apărute în România, dar şi în multe alte state europene.În 1867 la Galaţi se mută sediul flotilei militare de Dunăre, iar doisprezece ani mai târziu, se înfiinţează,tot aici, Arsenalul Marinei Militare.De ce amintim de existenţa a peste un secol în istoria Şantierului nostru? Pentru că, în 1893, G.Fernic, în asociaţie cu T. Guiller şi J. Poujoliet înfiinţează la Galaţi, pe strada Ceres nr. 33, „Uzinele deconstrucţii mecanice şi turnătorie de fier şi bronz” care, ulterior, se transformă în „Şantierul naval G. Fernicet Comp.”Toate aceste tradiţii ale constructorilor de corăbii au fost amplificate ulterior, an de an, de cei careau construit Şantierul Naval Galaţi, sub impulsul existenţei în această localitate a unui ansamblu de factoripropulsori: o facultate de nave şi instalaţii de bord, un institut de cercetare şi proiectare navală – unice înRomânia, unităţi producătoare de echipamente şi agregate navale, precum şi cel mai mare producător detablă navală – pentru nevoile interne şi export – Combinatul Siderurgic Galaţi.Şantierul Naval Galaţi este un leader de necontestat al construcţiilor navale româneşti, deşi ulteriors-a construit o adevărată salbă de alte şantiere, începând de la Turnu Severin, pe Dunăre şi continuând cucele de la Constanţa şi Mangalia.Aici, la Galaţi, începând cu 1960 s-au construit multe nave.Şantierul, în ansamblu, reprezintă o societate comercială, dispunând de compartimente proprii demarketing, pentru tranzacţii de vânzare/cumpărare cu partenerii interni şi externi de proiectare şi inginerietehnologică, toate în deplină concordanţă cu cerinţele armatorilor şi ale societăţilor de clasificare.Dispunând de întreg setul tehnic de facilităţi pentru profilul său, de o forţă de muncă adecvată,Şantierul Naval Galaţi este un partener serios pentru orice armator şi societate de clasificare.Astăzi, în portofoliul de comenzi sunt peste 30 de nave noi, însumând sute de mii tdw. pentru armatoristrăini.Şantierul are astăzi capacitatea să răspundă cu promptitudine solicitărilor partenerilor şi este dispusoricărei colaborări.


_______________________________________
Unii nu pot sa mestece, stiu doar sa muste… si sa nu uitam ca cei care injosesc pe altii sunt incapabili sa se ridice pe sine!!!

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la