Forumul Navalistilor
FORUM DE SPECIALITATE DEDICAT TUTUROR LUCRATORILOR DIN DOMENIUL NAVAL. CE-A MAI MARE COMUNITATE DE NAVALISTI DIN ROMANIA- DEZBATERI PE DIFERITE TEME,LOCURI DE MUNCA,DICTIONARE EXPLICATIVE,INTREBARI SI RASPUNSURI TEHNICE,DISCUTII DIN DOMENIU. IMPREUNA CU NOI ....ISTORIA MERGE MAI DEPARTE!!!!
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forumul Navalistilor | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUMUL NAVALISTILOR

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Tanya_sexy 24 ani
Femeie
24 ani
Hunedoara
cauta Barbat
24 - 47 ani
Forumul Navalistilor / DESPRE SANTIERELE NAVALE / Santierul Naval Galati Moderat de olandezul
Autor
Mesaj Pagini: 1
radaghin
Administrator

Din: Constanta
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 988
Ş
antierul Naval Galaţi este cunoscut de mai bine de o sută zece ani. Momentul aducerii amintereprezintă atât o recunoaştere a prezenţei sale pe fluviile, mările şi oceanele lumii, cât şi oevidenţiere a tradiţiilor meşteşugăreşti, atestate documentar, cu multe secole în urma şi care au dat faimăacestui ţinut românesc, în triunghiul format de întâlnirea Prutului şi Siretului cu Dunărea.Prima atestare documentară – anul 1565 când, potrivit unui firman otoman, adresat domnitoruluiAlexandru Lăpuşneanu rezultă că la Galaţi exista un mic atelier pentru reparaţii navale, lucru pe care îlatestă şi Dimitrie Cantemir, în a să
„Descriptio Moldavie“
(1711).Mai apoi, Ruggero Giosepe Boscovich nota în 1784 că a văzut la Galaţi
„un vas foarte mare de tipul acelora pe care turcii le numesc caravele, vas care era în şantier, gata să fie lansat”.
Construcţia de galioane, fregate, canoniere, dubase, ghimii, carce, şlepuri, caravele, pentru navigaţiape fluvii şi mări, face de altfel obiectul multor consemnări în documente autentice aflate în BibliotecaAcademiei Române, în cronicile vremii, apărute în România, dar şi în multe alte state europene.În 1867 la Galaţi se mută sediul flotilei militare de Dunăre, iar doisprezece ani mai târziu, se înfiinţează,tot aici, Arsenalul Marinei Militare.De ce amintim de existenţa a peste un secol în istoria Şantierului nostru? Pentru că, în 1893, G.Fernic, în asociaţie cu T. Guiller şi J. Poujoliet înfiinţează la Galaţi, pe strada Ceres nr. 33, „Uzinele deconstrucţii mecanice şi turnătorie de fier şi bronz” care, ulterior, se transformă în „Şantierul naval G. Fernicet Comp.”Toate aceste tradiţii ale constructorilor de corăbii au fost amplificate ulterior, an de an, de cei careau construit Şantierul Naval Galaţi, sub impulsul existenţei în această localitate a unui ansamblu de factoripropulsori: o facultate de nave şi instalaţii de bord, un institut de cercetare şi proiectare navală – unice înRomânia, unităţi producătoare de echipamente şi agregate navale, precum şi cel mai mare producător detablă navală – pentru nevoile interne şi export – Combinatul Siderurgic Galaţi.Şantierul Naval Galaţi este un leader de necontestat al construcţiilor navale româneşti, deşi ulteriors-a construit o adevărată salbă de alte şantiere, începând de la Turnu Severin, pe Dunăre şi continuând cucele de la Constanţa şi Mangalia.Aici, la Galaţi, începând cu 1960 s-au construit multe nave.Şantierul, în ansamblu, reprezintă o societate comercială, dispunând de compartimente proprii demarketing, pentru tranzacţii de vânzare/cumpărare cu partenerii interni şi externi de proiectare şi inginerietehnologică, toate în deplină concordanţă cu cerinţele armatorilor şi ale societăţilor de clasificare.Dispunând de întreg setul tehnic de facilităţi pentru profilul său, de o forţă de muncă adecvată,Şantierul Naval Galaţi este un partener serios pentru orice armator şi societate de clasificare.Astăzi, în portofoliul de comenzi sunt peste 30 de nave noi, însumând sute de mii tdw. pentru armatoristrăini.Şantierul are astăzi capacitatea să răspundă cu promptitudine solicitărilor partenerilor şi este dispusoricărei colaborări.

Pe 25 martie 1999, Holland DAMEN SHIPYARDS Group, a devenit acţionar majoritar în S.C.Şantierul Naval Galaţi S.A.Sunt ani de cooperare constructivă între SNG şi DAMEN SHIPYARD Hoogezand, care au avut carezultat o îmbunătăţire financiară a Damen Group.Deşi competiţia internaţională este foarte puternică în industria constructoare de nave, ambele, SNGcât şi DAMEN SHIPYARDS Group, sunt convinse să formeze o alianţă puternică, putând face faţă cu succescompetiţiei.Continuarea suportului şi maximului efort al tuturor angajaţilor este esenţial pentru a conduce SNDGîn fruntea şantierelor din Europa.Suntem convinşi că SNDG va menţine poziţia de leader în industria de construcţii navale. Integritateapoliticii practicate pentru atingerea scopurilor va conduce la obţinerea de noi comenzi pentru DAMENGroup şi implicit la stabilitatea socială.Activitatea în S.N.D. Galaţi se împarte astfel:a. Docul uscat împărţit în două camere: unul uscat pentru nave noi şi unul umed pentru lansări;docul uscat este deservit de o macara de 320 t, capacitatea de construcţie este de 60.000 dwt.- Dimensiuni - 230 m x 35 m x 6 m.- Trei macarale de serviciu de 320 tone, 50 tone şi 15 tone.b. Rampa de lansare laterală are două linii de construcţie a navelor de 26.000 dwt.- 16 sănii la distanţe de 10 m.- macarale de 40 tonec. Cala de lansare bazin cu o singură linie de montaj, pentru construcţia de nave de 12.000 dwt.- 24 sănii la 8 m.- macara de 40 tone

santierul naval galati naval este cunoscut mai bine sută zece ani. momentul aducerii atât sale Administrator

52.3KB


_______________________________________
Unii nu pot sa mestece, stiu doar sa muste… si sa nu uitam ca cei care injosesc pe altii sunt incapabili sa se ridice pe sine!!!

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la